Friday 13 August 2010

Sunt un African (Romanian)

I Am An African by Wayne Visser
Romanian Translation


Sunt un African
Nu pentru că m-am născut aici
Ci pentru că inima-mi bate cu cea a Africii.
Sunt un African
Nu pentru că am pielea neagră
Ci pentru că mintea mi-e unită cu Africa.
Sunt un African
Nu pentru că trăiesc pe acest pământ
Ci pentru că sufletu-mi îşi are căminul în Africa.

Când Africa îşi plânge copiii,
Pomeţii-mi sunt udaţi de lacrimi.
Când Africa îşi onorează vârstnicii,
Capul mi se pleacă în semn de respect.
Când Africa îşi plânge victimele,
Mâinile mi se împreunează în rugăciune.
Când Africa îşi celebrează victoriile,
Picioarele-mi prind viaţă în dans.

Sunt un African
Pentru că cerul ei albastru îmi taie respiraţia
Şi pot spera într-un viitor mai luminos.
Sunt un African
Pentru că oamenii ei mă primesc ca pe unul de-ai lor
Şi mă învaţă ce înseamnă o comunitate.
Sunt un African
Pentru că sălbăticia ei îmi potoleşte sufletul
Şi mă apropie de esenţa vieţii.

Când muzica Africii se aude în vânt,
Sângele-mi pulsează în ritmul ei
Şi devin sunet pur.
Când culorile Africii strălucesc în soare,
Simţurile mi se îmbată din curcubeu
Şi devin paleta de culori a naturii.
Când poveştiile Africii răsună în jurul focului,
Picioarele mele păşesc pe aceleaşi căi
Şi mă transform în amprentele istoriei.

Sunt un African
Pentru că ea este leagănul în care ne-am născut
Şi pentru că păstrează o înţelepciune străveche.
Sunt un African
Pentru că ea trăieşte în umbra lumii
Şi pentru că emană o izbucnire de lumină.
Sunt un African
Pentru că ea e pământul de mâine
Şi-i consider darurile ca fiind sacre.


Creative Commons 2005
Translation by Mădălina Gane 2009

No comments:

Post a Comment