Saturday 14 August 2010

Afrikai Vagyok (Hungarian)

I Am An African by Wayne Visser
Hungarian Translation


Afrikai vagyok
De nem azért mert ott fogantam
Csak azért mert szívem vele dobban
Afrikai vagyok
De nem azért mert bőröm fekete
Csak azért mert elmém Afrika jegyese
Afrikai vagyok
De nem azért mert földjén élek
Csak azért mert ott lel otthonra e lélek

Amikor Afrika a gyermekeiért zokog
Orcámon a könnyem patakokban csorog
Amint Afrika aggjait becsüli
Az fejem tisztelgő főhajtásra készteti
Amikor Afrika áldozatait gyászolja
Az kezeimet imára kulcsolja
Ahogyan Afrika ünnepli diadalait
Lábaim maguktól táncolják az élet dallamait

Afrikai vagyok
Kék egei láttán eláll a lélegzetem
Reményem a jövőben így végtelen
Afrikai vagyok
Amint lakói szinte családjukba fogadnak
Valódi közösségi létre oktatnak
Afrikai vagyok
Vadsága megedzi a lelkem
Így érzem igazán, hogy éltem

Amikor Afrika ritmusa a szélben dobban
Vérem e ritmusra lángra lobban
S magam leszek a ritmus magja
Amikor Afrika színei a napban ragyognak
Érzékeim e szivárványtól bódulnak
S magam leszek a természet ezer arca
Amikor Afrika múltja visszhangzik a tűz nyalábjaiban
A lábaim lépdelnek a nyomdokaiban
S magam leszek a történelem lábnyoma

Afrikai vagyok
Mert Afrika anyaként ringatja bölcsőnk
És táplálja ősi bölcsességünk
Afrikai vagyok
Mert Ő a világ árnyékában él
S onnan tör ki ahogyan a ragyogó fény kél
Afrikai vagyok
Mert Ő a holnap országa
És ajándékai számomra Isten áldása


Creative Commons 2005
Translation by Kun Attila 2010

No comments:

Post a Comment