Monday 23 August 2010

Ik ben van Afrika (Dutch)

I Am An African by Wayne Visser
Dutch Translation

Ik ben van Afrika
Niet omdat ik daar geboren ben
Maar omdat myn hart met Afrika’s klopt
Ik ben van Afrika
Niet omdat myn gelaat zwart is
Maar omdat Afrika myn gedachtes beheerst
Ik  ben van Afrika
Niet omdat ik op haar aarde leef
Maar omdat myn ziel  zich thuis voelt in Afrika

Wanneer Afrika voor haar kinderen weent
Zyn myn wangen door tranen doorweekt
Wanneer Afrika haar voorouders vereert
Is  myn hoofd ook in respect gebogen
Wanneer Afrika over haar slachtoffers rouwt
Zyn myn handen gevouwen in gebed
Wanneer Afrika triomfeert over haar overwinningen
Zyn myn voeten levend met dansen

Ik  ben van Afrika
Omdat haar blouwe hemel asemrovend is
En myn hoop voor de toekomst helder is 
Ik  ben van Afrika
Omdat haar mensen my als familie groeten
En my de betekenis van gemeentschap leren
Ik ben van Afrika
Omdat haar wildernis myn geest lest
En my nader aan de bron van het leven brengt

Wanneer de muziek van Afrika weerklinkt in de wind
Dan polseerd myn bloed met het ritme
En word ik een met de essentie van de klank
Wanneer de kleuren van Afrika in de zon glinsteren
Dan drinken myn zintuigen haar regenboog in
En word ik het palet van de natuur
Wanneer de verhalen van Afrika rondom het vuur echo-een
Dan lopen myn voeten langs haar paden
En word ik de voetstappen van haar geschiedenis

Ik ben van Afrika
Omdat zy de wieg van onze geboorte is
En een oeroude wysheid voedt
Ik ben van Afrika
Omdat zy in de schaduw van de wereld leefd
En gloeid  met een stralende glans
Ik ben van Afrika
Omdat zy het land van de toekomst is
En ik haar geschenken als heilig erken


Creative Commons 2005
Translation by Janneke Visser 2010

No comments:

Post a Comment